Selasa, 27 Oktober 2009

Rutin

Pagi tadi aku bangun lewat... tak tau la ape kes... takde la pulak terlalu ngantuk atau penat... kul 5.40 bunyi alarm, aku off... dengan selambe aku sedap menyambung kuak lentang... sedar2 kul 6.10... biasenye aku gelabah kalau dah lambat macam ni... capai ape yang tercapai dek tangan... berus gigi sepantas kilat... mandi sepantas kambing gurun takut air... ahaa, aku lum lagi sampai tahap filem bujang lapok... kalau dah sampai tahap tu, lalat pun leh pengsan 1 kilometer akibat aroma kewangianku...

Tapi hari ni aku rilek je... tak kalut macam yang sebelum ni... kerana bos tak ade 1 minggu... hahaha!! syok beb... kucing tak ade, tikus pun menari-nari... seronok sakan cikgu2 sekolah jadi ular sawa, ular hitam, anakonda, keroncong untuk ana nyanyian m.nasir pun ade... emmm, hari ni pakai t-shirt & track... ade subjek PJK... waktu ni la aku buli budak2 sampai letih & semput separa kronik... nak sangat bersenam, nah aku bagi cukup2... baru tau rase gegaran pankreas hingga bergetar medula oblongata...

Deruman enjin kura2 agak tenang... tak adenye nak pandu laju2... aku ni pemandu berhemah (ye ler tu..)... pasang lagu yang agak rancak sikit (kasi mood baik punye..)... sampai di traffic light, aku usha kereta bersusun cantik kat depan... macam nak berlumba gayanye... nak pegi tempat keje la katekan... lagi nak cepat2 ka... lain kali pegi awal2 la... sebelum subuh ke... tak pun sebelum ayam berkokok... tapi aku dengan steadynye memecut meninggalkan mereka sume... hahaha!! tak sia2 ilmu yang aku pelajari dari karamjit... tapi aku bukan belajar dari die la, aku belajar dari adik die karampit...

Dah feeling2, ade lak yang kacau... ish, ni apehal pulak slow aje ni?? kereta beso, pacuan 4 roda lagi... hek eleh, baru nak belajar ape... lu dah potong stim gua yang sedang memecut (ceh, poyo..)... selang berapa meter... hek eh, anjing ni... nak limpas tu agak2 la... karang berkubur kat tengah jalan ni... sape punye anjing la ni, tak diajar melintas jalan... tak pegi sekolah... tau nak tembak aje kat tayar kereta orang... tengok, kerana anjing sekor, sume anjing kat dunia ni kena sumpah seranah aku...

1 minit kemudian aku menyumpah lagi... wei!! hampeh betul!!... kok ye pun nak keluar dari simpang, usha la dulu kiri kanan... ni lagi tak sekolah... dah lame menunggang tak reti2 lagi... pakai lesen terbang ape... aku tetapkan pemanduan menuju ke sekolah... alamak, dah lambat sangat ni!! kena fastest lagi... sebelum masuk ke simpang, macam biase la apek tunggu tepi jalan... sambil lambai tangan mintak rokok... haha, sori la aku tak bawak... kalau bawak pun, tak pernahnye aku nak bagi...

Wahahaha!!!! sampai jugak akhirnye... emm, awat la kecoh bebudak ni... mentang2 la bos tak ade, dah macam fun fair... hoh, lambat giler... cepat pegi sign... tengok, eh ade lagi yang belum sampai... hehehe, lega aku... yah! ade idea nak kacau cikgu2 lambat ni... masuk sorang cikgu yang memang muke lambat... 'dah pagi ni cikgu'...kekekekeke

Tiada ulasan:

Catat Ulasan