Jumaat, 2 Oktober 2009

Demi cinta...

Nur Kasih..?? yang hangat seperti cekodok goreng di TV3...emmm, ape yang best sangat hingga ramai yang suka tengok drama tu...??? bagi kaum hawa memang layan giler le sampai tak kelip mata...meleleh ayak mata pun steady je...tersentuh le kununnye...yang kaum adam pun ade jugak suka tengok!!...apuuu...housemate aku pun same jugak...ish,ish,ish...memang korang sentimental la...

Alunan lagu tema cerita dah menarik hati2 si pencinta & yang dicinta...tu die, sampaikan yang couple2 sekarang banyak nak jadi pasangan yang 'saleh salehah' lepas asyik dengan drama ni...but, jangan jadi giler & sakit jiwa sampai nak bunuh diri lak kalau kecewa...

Aku tak layan sangat cerita tu...tapi ade la jugak usha beberapa episod sebelum ni...tak dapat nak masyuk la...lagi masyuk aku layan sin chan...hah hah hah...hoh hoh hoh...ahahaha, action kamen!!

Anyway, aku cuba merungkai sedikit idea yang aku dapat dari sorang sahabat yang amat aku sayang (terima kasih...)....emmm...Apekah yang perlu dikorbankan untuk cinta....

Banyak yang wujud dalam pikiran aku tentang persoalan tu...hinggakan aku terpaksa menahan resah sendu perut yang nak sangat melantak mi bakso di simpang tiga corner...tapi tak bukak le pulak malam ni...aiyoo, bikin aku kempunan...nasib baik takde gua batu belah batu telungkup...gua dot com dot my ade la...ape barang...??

Pengorbanan demi cinta cukup luas...tapi, ade aku kisah ke semua tu..?? ade la jugak skit...tipu la kalau aku buat tak tau je...aku pun manusia biase jugak...bukannye nabi & rasul...apetahlagi malaikat...oh, aku bukan malaikat...nak tengok la cerita tu nanti...

So...konklusinye pada hari ni, pada kali ni ialah...terpulang kepada kite sendiri ape yang nak dikorbankan demi cinta...kite di beri akal, iman & hati untuk menilainye...cinta jenis ape?? pengorbanan yang bagaimana kite nak lakukan agar dianggap suci & murni?? adekah berbaloi pengorbanan yang kite nak buat?? apekah ade redha Ilahi?? & ape2 saje yang keluar dari kecerdikan otak aku yang semakin melalut ni??

Semuanye akan terjawab sendiri apabila kite merasai & melaluinye...apepun janjinye, kebahagiaan dari cinta itulah yang kite cari....nyum3...mak oooiiiii...sodap pulak mi sup ni!! enak banget seh!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan