Ahad, 4 Oktober 2009

Merajuk laa...

Lepas aku YM dengan WHF a.k.a makcik (saje panggil die makcik semasa chat atau anto mesej), aku dengan housemate melangkah keluar mencari rezeki untuk dilantak...dengan t-shirt kolar oren (baju sponsor) & seluar poket berlambak, aku pun start kura2 aku...

Hek eh, nape lak kura2 aku ni? tiba2 lak tak nak hidup...akaaii, die buat hal la pulaakk...nape la dengan ko niii?? tak pasal2 meragam...dah berpuluh2 kali aku start, tetap jugak kura2 ni tak nak hidup...dah lame sangat, aku pun bertitah kepada housemate aku...

Aku : Tuan hamba, siapkan kuda lumba tuan hamba tu!!

Housemate : Menjunjung perintah tuan hamba!! Hamba dah siapkan dengan helmet sekali.

Kitorang bergerak ke kedai makan dengan kuda lumba Yamaha Lagenda 110Z berwarna hitam...housemate aku menunggang dengan penuh bangganye...mane taknye, berkilat sentiasa...pantang kotor sikit, cuci selaluuu...kitorang berhenti di warung fara fauzana (saje panggil name tu sebab anak tuan punye kedai yang masak tu rupenye sejibik macam fara fauzana)...

Setelah mengisi perut, kitorang pun pulai ke rumah...masa kat kedai tadi, duk tengok housemate aku menyantap dengan lahapnye...mak aih, kebulur lak mamat ni!!...tapi tak habis lak nasik tu...katenye kureng sedap lak...emm, lantak ko la bro...ko jugak yang bawak ke sini...janji nasik goreng ayam mayonis aku licin ku telan...

Dalam kul 10 sampai di istana sewa...aku start balik kura2 aku...tak mau jugak die hidup...em, nape la dengan ko ni...salary 4 hari lagi nak masuk...bagus lak die buat hal...ape2 hal aku bertindak pantas menghantar utusan melalui handset kepada makcik yang aku YM dengan die tadi...

MZ : Sori ganggu...makcik bizi ka? atau sedang mau tido?

WHF : Sedang sedia untuk tido...ape hal leh?

MZ : Mau minta tolong nak tumpang kereta makcik pergi & pulang ke sekolah, boleh ka...

WHF : Boleh, tapi esok tak tau ade KK kah? ei, kura2 pakcik lei?

MZ : Ai, tiba2 kura2 pakcik ade problem...tak tau kenapa...tak dapat start enjin...emmm :-/

WHF : Hahaha...kerana pakcik tak sayang kura2, oleh itu die tak mau pakcik memandunya...ok, esok pagi makcik sampai rumah pakcik 6.20 pagi.

MZ : Ei, pakcik sayang kura2 pakcik ooo...ai, tak tau kenapa die merajuk malam ni...ok, pakcik tunggu makcik pukul 6.15.

WHF : Ok, mahu tido lo...good night ;-)

MZ : Ok, good nite...have a sweet dream :(

Emm, nasib baik la tau kura2 tu merajuk awal2...kalau tak, pitam aku ("Pakcik, kamik nak pinjam motosikal, buleh sik? kereta kamik problem tuk...)....pedih, pedih....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan