Ahad, 15 November 2009

Tugas luar...

Hoho... dah lame aku tak bukak blog... sibuk 1 hal (saje buat2 sibuk), takde idea pun 1 hal jugak... jadi memang sangat tak update pun... apepun malam ni aku update jugak dengan cerita2 yang ape2 jela... ahah, nak story sikit pasal peristiwa yang berlaku 1-2 hari ni...

Baru2 ni ade program kem literasi al-Quran peringkat Sibu... berjalan selama 3 hari 2 malam... macam program percutian la pulak... cuti2 malaysia... aku pun dapat la surat... jadi urusetia dalam kem tu... emmm, duk pikir ape la kije urusetia ni... blurr la sikit jadinye... jumaat petang dah pendaftaran, tapi aku tak jadi nak pegi... pening kepala... jadi pegi la belah malam...

Sampai je, semua berpakaian lengkap... aku je pakai tah ape2... biase ler, plan datang nak tunjuk muke je... tah macam mane, dapat info aku punye jawatan bukan urusetia... jadi warden la pulak... hampeh! #%*@?!$~" (mencarut dalam hati jela)... tapi, aku buat2 rilek... macam takde ape yang berlaku...

Apepun aku terima jugak dengan hati yang ikhlas (ye ler tu...padahal tadi duk mencarut aje)... dengan sehelai sepinggang je datang, aku stay jela dengan budak2... tapi nasib baik bekalan "ubat kuat" aku embak... dapat la sebatang dua menyedut... penyelia suruh tido dengan budak2, aku angguk je... tapi lain tempat aku membuta... kawan aku ajak tido kat port yang biase die melelap kalau ade kem... line clear je, kitorang pegi la kat port... wasseh, memang sedap tido la... siap dengan tv sekali...

Tapi, sedap2 tido pun, rase letih jugak... penat giler balik ke rumah esok pagi... shift malam je, tu pun banyak membuta... tapi macam kije tarik balak 8 jam... nasib baik la kena tugas warden je (walaupun tak berbayar)... ok la jugak... dah lame aku tak join kije2 camni... dulu ade la jugak, mase zaman samcun suprapat... eh, sape samcun suprapat tu??... ah, blurr...

Aku bersyukur sangat tugas warden je... kena jadi fasi waktu siang, pitam aku dibuatnye... dah la 8 jam, pagi ke petang... duk ngadap budak2 baca iqra'... pergh, rasenye bukan pitam lagi... mau koma 3 hari... kite baca Quran pun, paling lame setengah jam... ni 8 jam semak bacaan iqra', ape rase korang... pikir2 kan la...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan