Khamis, 5 November 2009

Sedih, sedih...

3 sahabat... yang ganas lagi lembam... dalam perjalanan pulang dari kerja... Adolf, Polpot dan Ramses... name je ganas, tapi macam haram... kes jenayah banyak buat, tapi hasilnye ciput... jenayahnye, nyolong megi & biskut meri mak2 limah tamplom... tapi hari ni hasil ade lebih sikit... rembat lollipop 1 telap kat Wan Seng Cafe...

Polpot drive kereta... nak harapkan Adolf, wiper kereta pun die tak tau... si Ramses pulak, mula2 ditanye pasal kereta, die tanye balik ape tu kereta?? makanan ke? anak patung ke?... sengal dah tahap ungka... jadi diorang ni menginap la kat pangsapuri 60 tingkat di KLCC... nak naik tangga memang la memeritkan... jadi guna la lif yang tahap paling cikai di dunia... lambat nak mampus... sampai di lif mereka bertiga pun mula bercerita tentang sejarah sedih yang diorang lalui...

Ketika berada di tingkat 20, Adolf mula bercerita...

Adolf : Dulu aku pernah mengalami kisah yang sedih sangat... sangat sedih...

Ramses : Ape yang sedih sangat tu?... cuba cerita sikit... kami nak dengo...

Adolf : Aku sedih sangat... terkenangkan kucing jiran aku...

Polpot : Nape dengan kucing jiran ko? malaria ke?

Adolf : Bukan la... die mati... tercekik buah kelubi... isk, isk, isk...

Polpot & Ramses : Emmm....sedih, sedih, sedih...

Ketika berada di tingkat 35, Polpot pulak bercerita...

Polpot : Kisah aku lagi sedih... tersangat la sedihnye...

Ramses : Hah, ape yang tersangat sedihnye tu?... story2... gua tak sabor nak dengo...

Polpot : Aku sedih teringatkan abang angkat aku... sekarang duk kena tahan dalam penjara 5 hari 4 malam...

Adolf : Nape dengan abang angkat ko?... buat kes ape?

Polpot : Die dera kambing ketua kampung... paksa kambing pakai boxer yang die rompak kat bundle...

Adolf & Ramses : Hooo... sedih, sedih, sedih... memang la sedih...

Ketika berada di tingkat 51, giliran Ramses lak cerita...

Ramses : Aku punye cerita lagi la sedih dari cerita lu orang... sedih giler...

Polpot : Oh, ape yang giler sangat sedih tu?

Adolf : Ha'ah, story sikit (khusyuk sangat nak dengo)...

Ramses : Sebenarnye... untuk pengetahuan lu orang... kunci rumah dah tertinggal kat dalam kereta tadi...

Adolf & Polpot : Perrgghhh... sedih, sedih, sedih... sedih giler lerrr...

Sampai saje di tingkat 60... tanpa pikir panjang... tanpa segan silunye... Adolf & Polpot mencampak Ramses ke bawah dengan penuh keyakinan... Arrrggghhhh!!!!... BUM!!! macam Teoh Beng Hock laa...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan