Khamis, 18 Mac 2010

Handal

Telah diriwayatkan dalam dongeng sejarah, terdapat seorang pendekar yang handal lagi perkasa... ibarat serbuk pencuci cap handalan yang sememangnye terkenal dari dulu, kini & selamanye... bername Mirmo a.k.a pendekar zibang... keperkasaannye tak dapat ditandingi oleh sesiape pun... kehebatan seni bermain pedang power rangers alam & manusia tiada disangkal lagi...

Pantang dicabar, pendekar Mirmo terus menyahut langkah melawan arus... nak2 kalau dicabar bermain batu seremban, memang tiada kompromi... sehinggakan dicerita pendekar Mirmo banyak memenangi pertandingan batu seremban peringkat kampung tiap2 tahun... yang paling didendaminye ialah ayam katik jirannye yang kerap mencuri kain pelikatnye semasa tido...

Suatu hari, pendekar Mirmo berlatih hikmat baru yang baru je pagi tadi dipelajari daripada ibunye... hikmat tersebut dinamekan gaya pedang tepak sirih... menghasilkan kesempurnaan dalam mencantas daun pisang, semak samun, tunas pokok serta tunas bestari...

Sedang sibuk berlatih, tetiba disapa oleh sorang pendekar kampung sebelah... namenye Ketitir a.k.a pendekar kero... baru kali pertama menjadi pendekar, dah mula nak tunjukkan belang belalang di depan Mirmo... kehebatannye dalam seni pencak gerudi dangdut amat digeruni lawan... Mirmo sikit terganggu dengan sapaan dari Ketitir... menyebabkan hikmat yang dilatihnye serabut bak lipas tercabut sesungut...

Mirmo : Ko sape? berani mengaco aku sedang berlatih... dah serabut hikmat aku ni... nasib baik tak terlucut pelikat aku...

Ketitir : Aku Ketitir a.k.a pendekar kero... aku dengar di kampung ini ade pendekar yang hebat sangat... aku ingin beradu kekuatan dengannye...

Mirmo : Hahahaha!!! kelakar btul... takde name lain ke nak pakai... guna la name yang ganas ke, yang popular skit...

Ketitir : Cis! berani mengutuk name aku... hei pendekar Mirmo! mari kite beradu tenaga... kalau ko anak jantan, silakan ke gelanggang... aku dah sediakan tempatnye...

Mirmo : Di mane? Bukit Bintang? Zimbabwe? Bukit Jalil?

Ketitir : Arena All Stars Genting Highlands...

Mirmo : Baiklah, hari ni jugak kite selesaikan... sape menang kena belanja keni roges...

Selang 2 jam kemudian......

Mirmo : Yah! yah! ambik ko!! rasekan...

Ketitir : Wei! agak2 la beb!... aku baru nak bukak power... nak tukar patner pun tak sempat...

Mirmo : Ah, takde maaf bagimu... ko yang nak sangat berlawan... sekarang terima la...

Ketitir : Cis, tak guna... takpe, aku ade banyak token lagi... nak kalahkan ko...

Mirmo : Hahahaha.... hahahaha... takpe, ade banyak masa lagi... kite lawan habis-habisan...

Rupe2nye depa duk main game tekken tag team... sape yang menang? entah la, aku pun tak tau... cite ni pun dah melalut... duk cite zaman silam tapi ade masuk zaman moden lak... ah,blurr... kome yang ade bace wat la kesimpulan sendiri...

Oh, layan G00 OST...counter attack & separation...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan